Hoe je als bedrijf zichtbaarder wordt voor jouw doelgroep

Als ondernemer wens je natuurlijk dat je bedrijf groeit. Hierbij hoort ook een groeiende klantenkring die geregeld aankopen doet bij je bedrijf. Je klanten vormen je inkomstenbron en om klanten überhaupt aan te trekken, moet je zichtbaar genoeg zijn dat ze voor jou kiezen. Deze zichtbaarheid is niet alleen belangrijk voor het aantrekken van klanten, maar ook handig voor toekomstige samenwerkingen.

Zakenpartners werken immers graag met bedrijven die bekend zijn en een grote klantenkring hebben. Om deze naamsbekendheid te realiseren, moeten we enkele strategieën toepassen die ervoor zorgen dat je zichtbaarder wordt voor je doelgroep. Vandaar dat je in deze blog zal lezen over handige kennis en stappen die je kunt nemen om je bedrijf opvallend te maken.

Overal aanwezig zijn

Om zichtbaarder te worden voor je doelgroep is het allereerst verstandig om te kijken naar je huidige klanten die regelmatig een aankoop bij je doen. Deze groep klanten kunnen indirect namelijk je bedrijf promoten. Wanneer eigenaren bijvoorbeeld relatiegeschenken bestellen en ze meegeven aan hun klanten, verspreiden ze hun merknaam via deze met logo bedrukte artikelen.

Je kunt flessen, koeltassen of zelfs gebruiksvriendelijke tassen met logo bedrukken en deze na een succesvolle verkoop meegeven aan klanten. Wanneer de ontvangers deze artikelen gebruiken, zullen ze de mensen om hen heen blootstellen aan jouw merk of logo. Op die manier zorg je ervoor dat mensen van het bestaan van je bedrijf afweten en dat je voor hen ook herkenbaar wordt. Dit vergroot op den duur de kans dat ze een keertje langs zullen komen of je zullen opzoeken op internet.

Online aanwezig zijn

Je merkt al dat aanwezigheid belangrijk is om gezien te worden. Hoewel het strategisch is om in de fysieke wereld je aanwezigheid te vergroten, is het ook van enorme waarde om je online aanwezigheid te optimaliseren. Vroeger zaten we kranten en folders door te bladeren om iets te weten te komen over een bedrijf, maar nu kunnen we met enkele klikken bij de website van een bedrijf komen om daar alle informatie die we nodig hebben aan te treffen.

Echter is dit niet bij ieder bedrijf het geval. Veel mensen zoeken een bedrijf op om er vervolgens achter te komen dat deze helemaal geen website heeft of dat het bedrijf wel een website heeft, maar dat deze al jaren niet meer up-to-date is. Een professionele website in combinatie met goed georganiseerde socialmediapagina’s is essentieel voor het vergroten van je zichtbaarheid. Klanten willen vertrouwd voelen bij je bedrijf en dat kan via online kanalen.

Lokaal sterk aanwezig zijn

Het zou top zijn om voor iedereen zichtbaar te zijn, maar wat vaak waardevoller is, is om voor de juiste mensen opvallend te zijn en hoe kun je dat precies bereiken? Nou door actief in je lokale omgeving bezig te zijn. Neem deel aan netwerkborrels of sponsor sportevenementen in de buurt, maar laat ook af en toe een leuk bericht schrijven over je bedrijf en laat deze terugkomen in de regionale krant. Zo zorg je ervoor dat je niet alleen zichtbaarder wordt, maar dat je sterk aanwezig bent voor de mensen om je heen.

Geef een reactie