Waarom iedere succesvolle onderneming investeert in relatiegeschenken

Iedereen heeft wel eens geschreven met een met logo bedrukte pen of gedronken uit een mok waar een merk- of bedrijfsnaam op is gedrukt. De pen en de mok zijn bekende vormen van relatiegeschenken, niet alleen omdat ze relatief goedkoop zijn, maar ook omdat ze praktisch en compact zijn, waardoor mensen ze daadwerkelijk zullen gebruiken.

Achter het geven van relatiegeschenken zit een bepaalde gedachte. Bedrijven kunnen namelijk erg profiteren van het uitdelen van bijvoorbeeld zo’n pennetje aan klanten en zakenpartners. Wat deze voordelen precies inhouden en hoe ook jij ervan kunt profiteren dat lees je hieronder.

Het geven van een kleinigheidje

Iedereen houdt ervan om af een toe een kleinigheidje te ontvangen. Hetzelfde geldt voor klanten en zakenpartners. Door het geven van relatiegeschenken voorzie je de ontvanger niet alleen met een product, maar uit je ook je waardering tegenover de klant of partner. Helemaal wanneer je een uniek relatiegeschenk meegeeft, zullen de ontvangers je op den duur ook waarderen voor deze extra moeite.

Het scheelt dat relatiegeschenken helemaal niet veel geld hoeven te kosten en dat het aanbod aan producten tegenwoordig zo groot is dat er voor iedere klant of partner een geschikt type relatiegeschenk te vinden valt. Althans, dit geldt voor de relatiegeschenken van de GulleGever.

Het zichtbaar maken van je bedrijf

Naast een stukje waardering, is er bij het geven van relatiegeschenken ook sprake van het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf. Door op verschillende producten je bedrijfsnaam te drukken, wordt deze blootgesteld aan omstanders van de ontvanger. Zo kun je bijvoorbeeld thermosflessen bedrukken en wanneer de ontvanger deze gebruikt, zullen anderen jouw merknaam lezen.

Hierdoor wordt het geven van relatiegeschenken ook een simpele vorm van marketing, waarbij de relatiegeschenken een relatief goedkoop marketinginstrument zijn. Met een kwalitatief goed relatiegeschenk kun je het zelfs zover krijgen dat de ontvangers vertellen over het product aan hun sociale kring, waardoor er sprake is van mond op mond reclame.

Het verkrijgen van een beter imago

Tot slot zien we ook op een wat groter niveau de impact die het geven van relatiegeschenken kan hebben. Door het geven van deze bedrukte artikelen laat je als het ware zien dat je bereid bent om dat extra stapje te nemen. Je laat zien dat je als bedrijf moeite wil doen voor de zakelijke relaties die je met klanten en partners hebt.

De positieve eigenschappen van gulheid en kwaliteit worden vervolgens aan jouw bedrijf gekoppeld. Daarnaast, wanneer je unieke relatiegeschenken geeft, zullen ontvangers en hun sociale kring je producten en diensten ook associëren met deze kwaliteit, wat alleen maar bevorderlijk is voor jouw bedrijfsimago.

Geef een reactie