Als ondernemer wil je natuurlijk blijven groeien en groter worden. Een onderdeel dat hier aan kan bijdragen, is een sterke website. Een sterke website kan namelijk het verschil maken tussen groeie of stilstaan. Waarom dat zo is, zetten we in de onderstaande blog voor je op een rij.
1. De digitale eerste indruk is belangrijker dan ooit
De eerste indrukken van een bedrijf gebeuren vaak online. Mensen pakken namelijk gauw hun telefoon erbij om te googelen op een bedrijfsnaam, of op een dienst waar ze naar op zoek zijn. Een website is hierbij dan ook vaak het eerste contactpunt. Mensen kunnen hier jouw contactgegevens op vinden, maar kunnen ook meteen zien welke producten of diensten jij levert. Een professionele uitstraling, maar ook eentje die past bij de doelgroep, is hierbij van groot belang. Zorg er daarnaast ook voor dat jouw website gebruiksvriendelijk is: een trage of verouderde website kan al gauw de klant doen afhaken. Een website is vandaag de dag echt een must voor ondernemers: laat daarom een website bouwen voor De Websmid. Je kunt ook jouw website door hen laten onderhouden, zodat jouw website altijd up-to-date is.
2. Veranderend koopgedrag vraagt om digitale toegankelijkheid
Steeds meer mensen kopen online een product, of mensen doen eerst research naar een bepaald product of bepaalde dienst via het internet. Het is daarom ook belangrijk dat jij digitaal aanwezig bent met jouw bedrijf. Vooral als je bijvoorbeeld een webshop hebt is dit belangrijk, zodat je ervoor zorgt dat mensen 24/7 bij jou terecht kunnen om een product aan te schaffen.
3. Een sterke website kan zorgen voor leads
Je wil natuurlijk dat bezoekers op jouw website ook daadwerkelijk een klant worden. Zorg er daarom voor dat je over een sterke website beschikt, want dit kan weer zorgen voor leads. Denk bijvoorbeeld aan een website met slimme call-to-actions, chatbots en formulieren. Ook is het belangrijk dat je SEO-optimalisatie toepast voor een hogere positie in Google. Je kunt ook e-mailmarketing toepassen, evenals funnels en CRM, wat weer kan zorgen voor opvolging.
4. Vertrouwen en autoriteit uitstralen
Met een eigen website kun je ook vertrouwen en autoriteit uitstralen. Vooral als je ook aandacht schenkt aan reviews, cases en certificeringen: dit kun je ook weer laten terugkomen op jouw website. Dit kan vertrouwen uitstralen, net als het plaatsen van klantlogo’s op jouw website waarmee je hebt samengewerkt. Ook het plaatsen van content zoals blogs of uitgebreide artikelen kan ervoor zorgen dat je meer autoriteit opbouwt.