Een bedrijf kan vandaag de dag in veel gevallen niet zonder een website of een webshop. Veel ondernemers investeren honderden euro’s in een mooie website om er vervolgens niet meer naar om te kijken. Ze hebben geen idee of de website goed wordt bezocht en of het opdrachten of orders oplevert. Ondertussen blijven de rekeningen voor de hosting gewoon binnenkomen. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat de website van de zaak ook nog wat oplevert.
De juiste content op je website
Het is belangrijk om content op je website te plaatsen die goed wordt opgepikt door de zoekmachines. Je moet hiervoor SEO toepassen. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel het juiste gebruik van relevante zoekwoorden. Door bepaalde zoektermen te verwerken in de teksten op je website wordt jouw pagina sneller opgepikt door zoekmachines en komt daardoor hoger in de ranking. Je kunt onderzoek doen welke zoektermen populair zijn, hier zijn online tools voor beschikbaar. Een andere optie is om het schrijven van teksten uit te besteden.
Professionele teksten voor je website
Je kunt content laten schrijven voor je website als je daar zelf niet zo goed in bent. Een professionele tekstschrijver maakt teksten voor de pagina’s op je website die de juiste zoekwoorden bevatten. Het is daarbij zaak om het aantal zoektermen juist te doseren. Te veel zoekwoorden in een test zorgt ervoor dat zoekmachines dit als spam markeren. Dan komt jouw pagina dus niet hoog in de zoekresultaten maar juist lager. De teksten op je website moeten ook prettig leesbaar zijn voor de ‘echte’ bezoekers, want hen ertoe bewegen om een opdracht te gunnen of een order te plaatsen is immers je uiteindelijke doel. Je website is er in de eerste plaats voor je klanten en pas daarna voor de zoekmachines. Teksten die kromme zinnen bevatten of veel spel- en stijlfouten lezen niet prettig en geven bij websitebezoekers de indruk dat ze te maken hebben met iemand die zichzelf niet serieus neemt als ondernemer.
Wie kan helpen met je zakelijke website?
Als je het schrijven van de teksten op je website liever niet zelf doet, dan kun je dit uitbesteden aan een tekstbureau zoals Crossphase. Zij kunnen daarnaast ook het content management voor je verzorgen. Dat wil zeggen dat er op afgesproken tijdstippen content op de website wordt gezet. Daardoor vermijd je dat je website nauwelijks nog wordt geüpdatet na de lancering. Je kunt uiteraard zelf suggesties doen voor updates. Veel ondernemers gebruiken hier blogs voor. Teksten over projecten of producten die ze leveren, dan wel blogs over onderwerpen die daar rechtstreeks mee te maken hebben. Hierin kunnen links naar pagina’s op de website worden verwerkt die dan ook weer dienst doen om de website hoger in de ranking te krijgen op bepaalde zoektermen. Op die manier laat je je website voor je werken en draagt deze hopelijk bij aan een stijging van je omzet.